Jag kandiderar till Uppsala Kommunfullmäktige 2014

Jag heter Alexander är 18 år, och studerar ekonomi- juridik sista året på gymnasiet

Jag kandiderar till Kommunfullmäktige i Uppsala 2014, och nu söker jag ditt stöd.

I KF vill jag arbeta för att Uppsala ska vara en stad för alla åldrar. men vi har lite kvar för att vara en helt ungdomsvänlig stad. Det fins alldeles för lite för ungdomar att göra i Uppsala, det vill jag ändra på.

Uppsala har ca 22 000 studenter, men vi har inte 22 000 studentbostäder. Bostadsbyggande måste stå i fokus, men det behövs inte bara studentbostäder. VI behöver bygga hyresrätter, bostadsrätter villor och radhus.

Något jag är väldigt stolt över är att Uppsala är en båtvänlig kommun, det bör vi värna om.

I KF vill jag arbeta för att Uppsala ska fortsätta vara en båtvänlig kommun, men vi måste arbeta tillsammans med Båtklubbarna.

Hamnarna nere vid skarholmen är ska vara tillgängliga för alla, samtidigt som säkerheten måste kunna garanteras.

Vi ska vara rädda om våra fina båtklubbar och utveckla skarholmen, flottsundsvarvet och varvet vid kungsängsbron.  Det är inte alla kommuner som har så fina förutsättningar för båtsport, tillsammans kan vi värna om dessa fina förutsättningar.

Därför söker jag nu ditt förtroende till Kommunfullmäktige 2014

http://www.provval.moderatvg.se/kandidat/id/767/Alexander_Bengtsson

KF Affisch pdf

Kommentera

