Alliansens, det enda regeringsalternalternativet!

Idag är det 448 dagar kvar till riksdagsvalet 2014.

Jag erkänner att opinionen idag inte ser ut som man kan önska. Men vi måste komma ihåg att det är hela 448 dagar kvar till valet och mycket kan och kommer att hända.

Något som är intressant är att Socialdemokraterna gång efter gång vägrar att förklara för väljarna vem dom vill bilda en eventuella regering med.

Samtidigt så sa Jonas Sjöstedt i en debatt att en rödgrön regering kommer satsa mer. Vilket gör att man tror att det blir ett rödgröna samarbete. I en intervju senare säger Jonas Sjöstedt att V ska gå till val själva.

Nu tycker jag att det är dags för de rödgröna att förklara för väljarna hur dom ser på regeringsbildning.

Jag tror personligen att det blir svårt för S och MP att bilda en eventuell regering med V.

Jag hoppas innerligt att vi slipper en regering där något av de två extremistpartierna (SD och V) ingår, tycker att det vore oansvarigt att släppa in något av de 2 partierna i en regering.

Har svårt att se hur Stefan Löfven kan rättfärdiga att bilda regering med en parti som har en så stark historisk koppling till Kommunismen. V hette ju tidigare dessutom VPK (vänsterpartiet kommunisterna).

Som det ser ut idag finns det bara ett regeringsalternalternativ, Alliansen.

Alliansen har visat att man har tagit ansvar för Sverige och jag är övertygad om att Alliansen kan ta ansvar för Sverige ytterligare 4 år.

Oppositionen anklagar ofta Alliansen för att vara trötta och inte komma med nya förslag.
Alliansen kommer med nya förslag men det tar tid att komma med väl genomtänkta och ansvarsfulla förslag.

Oppositionen kan väll försöka komma med förslag som är ansvarsfulla?, så svårt kan det väll inte vara?, ändå så misslyckas den Samlade oppositionen ständigt.

Alliansens är idag inte bara det trovärdigaste regeringsalternalternativ utan även det enda regeringsalternalternativet.

Om du precis som jag tror på det bästa för Sverige så ska du rösta på Moderaterna och Alliansen den 14:e september 2014!

2 thoughts on “Alliansens, det enda regeringsalternalternativet!

  1. Du måste förstå att ett oppositionspartis uppgift är att påtala brister i regeringens politik. Varför skulle oppositionen kostnandsfritt tillhanda lösningar?
    Vart fjärde år kan oppositionspartierna söka stöd för deras politik i konkurrens mot regeringspartierna. Då presenteras förslag till problemlösningar.

    För övrigt anser jag att det du skriver vittnar om god politisk mognad.

    Jag skulle rösta på Gösta Bohman eller Carl Bildt. Det gjorde jag i 30 år och företrädde (M) i kommunfullmäktige 20 år varav 6 år som vice ordförande.

    Men 2007 krävde (M) att det redan hjärndöda försvaret skulle tappas på ytterligare tre miljarder och en kompetent försvarsminister ersattes av en vapenvägrare.

    Moderaterna står för månggifte och hustrumisshandel. Det är ingen enskild dåre, som framför detta i Moderaternas namn. Moderaterna har medvetet placerat islamisten Abdrisak Waberi i Sveriges Riksdag.

    Århundraden av kamp för kvinnors likavärde offras av vördnad för en s k profet på 600-talet och som gillade att gifta sig med småflickor.

    Jag har många vänner, som har flytt från främmande land. De har sökt trygghet i ett stabilt Sverige – inte i ett Sverige som omvandlas till Libanon.

    God vän sade: ” Det tog mig tio år att fly från mullorna i Iran – nu hinner de ikapp mig i Sverige”.

  2. Moderaterna har tyvärr satt makten framför allt. Det är viktigare att hålla SD utanför allt inflytande än att bedriva en ansvarsfull politik. Det har bla fört med sig att M bedriver MP’s helt extrema immigrationspolitik. En politik som i praktiken betyder fri invandring och därmed utplåning av Sverige som civiliserad självständig sekulär nationalstat kan jag aldrig acceptera. Jag har därför i likhet med många andra högutbildade personer som jag känner valt att lämna M.

Kommentera

