Hur mycket skit ska man ta för sina åsikter?

Är det rimligt att jag som ung och politiskt engagerad ska behöva utstå uthängningar på högerextrema sajter med rasistiska kommentarer eller bli idiotförklarad bara för mina åsikter?

Eller få ta emot rasistiska mail?

Jag tycker inte att någon som är politiskt engagerad ska behöva utstå uthängningar eller rasistiska kommentarer/email.

Det är viktigt att vi värnar om yttrandefriheten.

Jag kommer aldrig att vika mig för högerextrema krafter.

Kommentarerna på den här artikeln som någon skrivit om mig var inte så väldigt roliga. Och fri invandring är inget jag kräver, det är en vision jag delar med andra. Det är dags att vi arbetar mot fri invandring.
http://www.exponerat.info/muf-kraver-fri-invandring-i-motion/

Ska man behöva stå ut med sådana rasistiska kommentarer?

Vi måste behandla varandra väl oavsett åsikt.

12 thoughts on “Hur mycket skit ska man ta för sina åsikter?

  1. ”Är det rimligt att jag som ung och politiskt engagerad ska behöva utstå uthängningar på högerextrema sajter med rasistiska kommentarer eller bli idiotförklarad bara för mina åsikter?”

    Ja. Vad det gäller ”rasistiska kommentarer” kan man ju alltid undersöka om det är hets mot folkgrupp men har du någon anständighet i kroppen så struntar du att nyttja den skitlagen.

    Att ”bli uthängd” av politiska motståndare är något man måste leva om man är politiskt engagerad, ung eller ej. Vill man inte det så drar man in nacken igen och blir åter en anonym medborgare.

  2. Jag varken vet eller bryr mig om vad du tänker göra men jag du kanske kan förklara exakt vad en ”uthängning” innebär för dig? För gissa vad, om politik är något du tänker fortsätta med så kommer politiska motståndare skriva om dig och det kommer inte att vara snälla saker. Om du accepterar det eller ej hör inte hit, det var ju detta med yttrandefrihet. Liksom inte mycket du kan göra åt saken…

    Skaffa lite skinn på näsan om du ska vara politiker.

  3. Tråkigt att du fått såna vidriga kommentarer. Men fri invandring är fortfarande en helt orealistisk tanke. Det finns inte en enda ekonom som tror det går kombinera välfärdsstat och fri invandring.
    Så det är bara att välja.

  4. Och ja. Visst kan invandring vara en lönsam affär. Jag håller med att vi behöver invandring i Sverige. Men den måste vara reglerad.
    Dock behöver vi inte fri invandring. Det går inte. I kombination med välfärdsstaten blir det helt enkelt för dyrt. Läs på lite om de ekonomiska konsekvenserna av fri invandring och välfärdsstat. Finns massa forskning kring det.

    Det finns en anledning till att varken USA eller Kanada har fri invandring, och aldrig kommer ha det. Om det hade varit en lönsam affär med fri rörlighet hade fler länder redan haft det.

  5. Men som sagt, är du villig att avskaffa hela välfärdsstaten är det inget problem. Då kan du få fri invandring. Men inte annars. Lycka till med det.

  6. Exakt vad består visionen om fri invandring av? Brinnande bilar i varenda svensk stad?

  7. Om du kallar det där för en uthängning, behöver du 124 lager mer skinn på näsan. Mer skit kommer du få ta genom åren, med all rätt. Det kommer med spelet.

  8. Så om Sverige hade haft en extremt restriktiv invandring och stängt våra gränser när arbetslösheten började skena, så hade vi likförbannat sett bilar brinna i Husby?

    Sverige är ett litet land i hörnet av Europa, det är till största delen uppbyggt av likbleka människor som mig, vi har haft förmånen att skapa ett eget kulturellt klimat och värderingar som vi delar. Jag älskar Sverige av den anledningen att vi är ganska mesiga, vi skiter rätt hårt i allt vad religion heter och jag finner även en viss lycka i det svenska vemodet.

    Men jag njuter även av att resa och kunna få uppleva andra kulturer, jag tycker det är fantastiskt att vi kan resa till närliggande länder där människor ser annorlunda ut, beter sig annorlunda och så vidare, det är för mig äkta mångfald.

    Du är en skrämmande trångsint människa med fanatiska åsikter och om du inte begriper varför människor blir upprörda av det du säger så misstänker jag att du även lider av en empatistörning.

    Med vänlig hälsning, den fule!

  9. Det är få som skyller på invandrarna, jag hör dock att många skyller på en extremt ansvarslös invandringspolitik och det med all rätta. Vi har en extrem arbetslöshet bland vissa invandrargrupper, vi ser ett stort bidragsberoende bland vissa invandrargrupper, vi ser en oroväckande kriminalitet i vissa invandrartäta förorter, ökad extremism bland vissa religiösa invandrare och så vidare. Listan kan göras lång men det torde inte vara nödvändigt.

    När dessa problem är reglerade och åtgärdade, då kan vi börja prata om en invandring igen, men tills dess kan man inte bara stoppa fingrarna i öronen, huvudet i sanden och hoppas att allt löser sig. För om det INTE löser sig så går Sverige en väldigt mörk framtid till mötes.

    Jag tycker att höger och vänsterextremister är lika skrämmande och verklighetsfrånvända som dig.

    Om du inte lider av en empatistörning, hur kan du då se på allt lidande som nuvarande invandringspolitik orsakat och samtidigt blunda för problemet? Eller vad värre är, du vill tydligen öka invandringen och därigenom utanförskapet och medföljande rasism och extremism.

  10. Jag har ingenting emot att du personligen använder dina privata pengar för att hjälpa andra människor. När du däremot ber mig bidra till ett kulturellt förfall av Sverige för att vara ”god” och vilja ha fri invandring (istället för att hjälpa 10 gånger så många människor för samma peng på plats) så kan jag tyvär inte stödja din vision.

  11. Såg ditt senaste inlägg på twitter:

    ”Vad säger det om skolan om hela klassen fick F på matte nationella?”

    Vilken skola går du på? Vilken förort bor du i?

  12. Hur fan kan du prata om en human flykting politik när vi hör vilken missär dagens flyktingar tvingas leva i på grund av att det inte finns bostäder? Hur fan kan du prata om human flyktingpolitik när vi hör hur välutbildade invandrare inte kan få jobb? Hur fan kan du prata om en human flyktingpolitik när segregationen och utanförskapsområden fortsätter att växa? Hur fan kan du tala om en human flyktingpolitik när skolor i invandrartäta områden konstant försämrar sina resultat? Hur fan kan du prata om en human flyktingpolitik när områden med hög andel invandrare drabbas av större del sociala problem så som kriminalitet och droger?
    Jag kan fortsätta, men behöver jag?

    Är lösningen på dessa problem MER invandring enligt dig?

    Världen ser ut som den gör och människor fungerar som dem gör, världen ser uppenbarligen inte ut som du vill och människor fungerar uppenbarligen inte som du vill, är det inte bäst att anpassa politiken efter verkligheten?

Kommentera

