Human och generös invandring berikar, Rasism hör inte hemma i ett modernt Sverige

Sverige berikas av generös invandring. Tillexempel så öppnas möjligheter att göra affärer med företag i länder som man annars kanske inte gjort.

Att lära sig om de andra kulturerna på jorden är enligt mig en självklarhet, eftersom att det innebär nya och fler möjligheter till studier och affärer.

Om man hävdar att Sverige inte berikats av invandring så undrar jag vilken verklighet man lever i?

Kulturutbyte skapar möjligheter till fler jobb och handel länder emellan.

En human och generös invandring bidrar till Sveriges bästa och för en bättre framtid för alla.

Med vilken rätt hindrar vi människor som lämnar sitt hemland för en bättre framtid här att få komma hit?,
-precis med ingen rätt.

Vi borde vara stolta över att människor är villiga att flytta från andra sidan jorden för att bo här hos oss.

Personligen så har jag lärt mig mycket intressanta saker för att vi har en human och generös invandring, och det är jag glad för

Och därför är fri invandring nästa steg. Det är dags för Sverige att påbörja resan mot fri invandring.

Måste skriva av mig kring rasism och främlingsfientlighet. Rasism och främlingsfientlighet är något som enligt mig är totalt oacceptabelt och inte hör hemma i ett modernt Sverige.

Vi är alla människor. Ursprung eller hudfärg är inget som ska spela någon roll.och det är viktigt att vi kommer ihåg det. Eftersom att det finns dom som tyvärr fortfarande dömer människor efter utseende eller ursprung, och det är aldrig okej och kommer aldrig vara okej.

Med dom orden så är det viktigt att vi alla visar att rasism och främlingsfientlighet är något som vi inte accepterar i Sverige.

I Valet 2014 måste vi förtydliga att minskad invandring inte är något som vi kan acceptera överhuvudtaget, eftersom att det är fel och inhumant.

16 tankar om “Human och generös invandring berikar, Rasism hör inte hemma i ett modernt Sverige

  1. Jag vet nu att ifrågasättande av såna här jättefina känslomässiga texter anses vara rasism och främlingsfientlighet, men jag dristar mig ändå…

    Vilka belägg har du för att den formen av invandring som sker idag, eller har skett de senaste decennierna, är en ekonomisk vinst? Kan du ge några fakta på några ”affärsmöjligheter” som gett någon märkbar effekt i ekonomin för mottagarlandet tack vare den form av invandring som sker idag?

    För att kunna göra ett sånt uttalande bör man ha på fötterna där man har räknat på det. dvs. räknat på vad det kostar att ha så många arbetslösa och bidragsberoende så länge vs. vinsterna du påstår uppstått.

  2. Jag håller med, det är fördjävligt med all rasism, jag blev kallad vitlök och svennefitta av några araber, gör något åt det ni politiker…

  3. Att du vill välkomna invandrare hit får du stå för, men kom inte och säg att dagens invandring är lönsam.

  4. Det är alltid okej och kommer alltid att vara okej att döma folk efter ras och hudfärg

  5. Nej, det är den inte. Den kostar otroligt mycket i själva verket, varför ljuger du?

  6. Naturligtvis är invandring i sig berikande, om det sker som skett historiskt. Det är knappast någon som motsätter sig invandring helt och hållet. Men då ska vi komma ihåg att det aldrig nånsin i historien skett såna massförflyttningar av folk under så kort tid som idag. Framförallt så har inte några där uppe bestämt antalet. Invandringen som historiskt skett har skett naturligt och mottagarsamhällena har kunnat svälja dem utan problem, inte minst tack vare den hemska ”assimileringen”

    Så jag är skeptisk till att man slänger sig med generella uttryck som ”invandring berikar” då dagens invandring och invandringspolitik har noll att göra med den historiska. Det är ologiskt att jämföra dem då de endast har ordet ”invandring” gemensamt, inte mycket annat.

  7. det enda invandringen idag berikar är hatet mot den samma. Den berikar våra fängelser med en majoritet av utländska invånare & den berikar våra svenska kvinnor med en högre procentsats av våldtäkter. Denna lista kan göras oerhört lång & det finns belägg & siffror för ALLT.
    För likväl som i Norge, så kan man vända sig till stratistik i Sverige för att se att det på senaste åren inte begåtts en enda våldtäkt på en kvinna av en ”Norsk” vithyad person. Dessutom har våldtäkter på MÄN ökat också. Eftersom det är fakta & finns på papper, så är det inte rasism. Varför våldtas inte era egna kvinnor? Varför våldtas bara vita svenska kvinnor? Är inte det rasism om något?
    De invandrare som kom till Sverige för årtionden tillbaka har absolut berikat vårat samhälle på ett positivt sätt, men de som kommit de senaste åren….har bara stjälpt.
    Visst att vi har yttrandefrihet, men tyvärr med begränsningar, då man inte ”får” kritisera invandring utan att bli kallad rasist. Precis som du gör i en kommentar här. Man kan dessutom visst döma efter ras då olika raser har olika kulturer & sätt att se på sin omgivning.
    Glöm inte heller att muslimer sympatiserade med Adolf Hitler & att muslimer själva är ett oerhört rasistiskt släkte, särskilt gentemot judar. Dessutom ser dom ju västerlänningar som onda & understående, allt enligt Koranen.
    Så, så länge DU inte har siffror & konkret fakta för det du skriver så förblir det bara dina egna påståenden & din enga tro, & enligt mig, skitsnack.
    Allt det jag nämnt finns det statistik & fakta på, medan resten finns att läsa om i historieböckerna.

  8. Alltså, är du på riktigt? frågan är helt allvarligt ställd, jag tror nästan att du är ett troll.
    vi behöver absolut inte öka befolkningen, det finns inte jobb för de som redan är här ju!+läste du ens artikeln David länka till?
    Måste självklart också påpeka att jag inte är rasist, som alltid när man skriver i dessa dar. Men hallå, sverige pallar inte mer nu? kan vi inte ta en paus iallafall, ta emot bara dom som verkligen är i nöd, och ta hand om dom som redan är här istället. förstår du inte att det blir kaos om sverige som ensamt land bestämmer att vi ska ha fri invandring, ett sånt beslut måste ske med flera länder gemensamt isf.

  9. kan du inte förklara hur det ska gå till då? vart ska pengarna komma ifrån? politikernas feta plånböcker,, elelr blir det nedskärningar på äldreomsorgen som vanligt?jag tvivlar inte på att du har ett gott hjärta, men förklara snälla. visst vi har plats, men knappast lägenheter, så där blir det iof jobb också om vi ska bygga. håller tummarna för att det blir hyresrätter denna gång o inte bostadsrätter då.
    vad tycker du om min ide då att gå ihop flera länder och ha fri invandraing. för om BARA sverige har det, du tror inte att det kommer bli riktigt många som kommer, ? jag tycker att ALLA länder ska gemensamt ta hand om alla länder. men snälla förklara hur sverige som ensamt land ska hantera detta? jag vill inte håna dig, jag är bara nyfiken.

  10. citat A B: (kom ihåg att allt på den här bloggen endast är mina egna åsikter och tankar) :slut citat

    jo det märks. Du kan INTE svara på frågor gällande ditt egna innehåll & du kan INTE backa upp dina åsikter med konkret fakta. Som i de flesta fall då ni samhällsdestruktiva & verklighetsfrånvarande inskränkt er på ett spår & måste stå fast vid det. Allt som oftast är det också ni politiker som har minst, eller ingen, verklighetsuppfattning då ni aldrig, eller sällan, haft ett riktigt jobb. Dina åsikter & tankar förblir därmed som resten av ditt liv, ett enda stort hyckleri.
    Vart man kommer ifrån spelar STOR roll. I Skåne gjordes en undersökning bland Somalierna i det svenska samhället. Resultatet var så skrämmande att det fick tystas ner då även den Somaliska föreningen sa att det inte fick publiceras pga de så dåliga resultaten. I Kanada har gjorts undersökningar där man, även där, kom fram till att Somalierna är det folkslag i samhället som MINST bidrar på ett positivt sätt. De var också bland de som MEST bidrog till kriminaliteten i landet, men inte ens inom den kriminella världen var dom strukturerade…
    Är jag rasist för att jag skriver så? Nej! Detta är fakta baserat på undersökningar gjorda på uppdrag av regeringen.
    OM nu invandringen är så positiv, varför finns då inga konkreta fakta som pekar på detta?
    Jag hör inte heller er kasta så mycket skit över bl.a. Finland som tar emot så mycket färre asylsökande. Ingen kallar dem för rasister. Vi svenskar dock, vi är rasister?! Trots att vi tar in 10-tusentals asylsökande årligen.
    Så sluta kasta upp rasistkortet i hopp om att folk ska backa pga dåligt samvete. Fler & fler i Sverige har börjat genomskåda er misslyckade politik. Att hjälpa utsatta människor skall man dock aldrig upphöra med, men då skall det vara just utsatta människor, inte välfärdsflyktingar & lyckosökare

  11. ”Sverige hade inte kommit så långt utan invandring. Jag talar sanning.”
    Sverige har endast gått i back sedan den massinvandring av araber och afrikaner vi ser idag började på riktigt under dryga 90-talet. Samt har ett folkmord startats med målet att förinta den vita rasen och samtidigt så pågår en islamisering av Sverige.
    Absolut inget gott har kommit utifrån denna massinvandringen, enbart ont.

    ”Jag talar sanning.”
    Nej Alexander, antingen så pratar du nonsens eller så ljuger du.

    ”Om man hävdar att Sverige inte berikats av invandring så undrar jag vilken verklighet man lever i?”
    Det finns enbart en verklighet och den lever jag i. Min fråga till dig Alexander är vad det är för fantasivärld du tycks leva i?

  12. ”Du kan vara skeptisk men jag kommer inte överge mina åsikter.”

    Självklart får du tycka att invandringen är berikande som du så fint uttrycker den. Men som du skulle förstå om du lämnade din lilla fantasivärld är att massinvandringen som pågår ej är ett dugg berikande.

    ”Vi har fått arbetskraft som har bidragig till det gemensamma.”

    Den massinvandringen och den ökningen av den som du förespråkar har enbart hjälpt till att öka arbetslösheten och kommer att fortsätta att göra det.

  13. ”Ja jag är på riktigt, Vi klarar mer och en paus är inte ett alternativ”
    Jag har helt tappat förtroendet för dig. Du hittar bara på att du tror att Sverige klarar av en ökad folkmängd på analfabetiska somalier som inte kommer att tillföra någonting utom snylteri i form av bidrag samt kriminalitet när de hamnar i ett utanförskap eftersom ingen sund svensk vill ha något med dem att göra.
    Du har verkligen ingen aning om hur det ser ut i verkligheten och att Sveriges statsskuld ökar med sjuka summor varje sekund för att Sverige spenderar mer än vad det har på människor som Sjuklövern erbjuder asyl i Sverige.

Lämna en kommentar